'Ik heb het heel erg naar mijn zin bij Nieuwzorg'

Michelle Schoonderbeek

Michelle Schoonderbeek, administratief medewerker bij Nieuwzorg. Ten tijde van het interview was ze medewerker Contact Center bij Corendon en voor twee dagen per week gedetacheerd bij Nieuwzorg.

Vanuit Corendon ben ik sinds 1 december 2020 voor twee dagen per week gedetacheerd bij Nieuwzorg. Deze organisatie verbindt werkgevers en werkzoekenden. Hun doel is enerzijds medewerkers binnen de zorg te ondersteunen door middel van coaching en scholing, om hun baan te kunnen blijven doen of om naar een andere baan in de zorg over te stappen. Anderzijds om mensen van buiten de zorgsector of vanuit de bijstand te begeleiden naar een baan binnen zorg en welzijn. Als administratief medewerker verwerk ik onder andere deze binnenkomende gegevens en maak ik de facturen op.

Begin coronacrisis heel erg druk

Drieënhalf jaar geleden ben ik begonnen als medewerker Contact Center bij Corendon. Je behandelt hierbij telefonisch uiteenlopende vragen van klanten. Toen de coronacrisis begon, was het in eerste instantie ontzettend druk. Er waren veel annuleringen, klanten wilden weten wanneer ze weer op vakantie konden en wat er met hun geannuleerde vakantie ging gebeuren. We waren in die tijd erg druk met de uitgifte van vouchers.

Mogelijkheid tot detachering

Na enige tijd werd het werk op de afdeling een stuk minder. HR bood ons de mogelijkheid om te gaan werken bij het voucher team van Corendon of om een detachering aan te gaan. Er waren diverse vacatures waar je uit kon kiezen en ik koos voor detachering. Het leek mij een mooie kans om ervaring op te doen in een andere baan of sector, zonder mijn contract met Corendon te hoeven verbreken. Zo help ik eigenlijk beide bedrijven; ik spring bij in een bedrijf wat een tekort heeft aan personeel en werk minder voor een bedrijf dat momenteel niet voldoende werk heeft voor mij.

Deels Corendon, deels Nieuwzorg

Naast mijn werk bij Nieuwzorg werk ik namelijk nog steeds drie dagen per week bij het Contact Center van Corendon. Hier wordt het ook steeds weer wat drukker.

Ik heb het heel erg naar mijn zin bij Nieuwzorg. Een aantal skills uit mijn ‘oude’ functie komen nu goed van pas, zoals; nauwkeurigheid met cijfers en mijn contactuele eigenschappen. In principe is deze constructie voor vier maanden en ga ik daarna weer volledig aan de slag op het Contact Center bij Corendon.

Michelle is uiteindelijk op 1 mei 2021 volledig overgestapt naar Nieuwzorg (red.)

Fotografie: Natasja Wagner, www.wagnerfotografe.nl

Onze community

Burger King
PCH
logo-jetsupport
Swissport
KLM Catering Services
Douane Belastingdienst logo