NieuwsOnderzoek 'Placebranding' Schiphol

Placebranding

Luchtvaart Community Schiphol (LCS) signaleert bij werkgevers op Schiphol een behoefte om de luchthaven Schiphol nadrukkelijker te positioneren als ‘the place to work’. Hiervoor hebben wij het project Placebranding gestart. “Wij moeten als werkgevers in de luchtvaartsector aantrekkelijk blijven voor goed gekwalificeerde mensen. Werken in de luchtvaart op Schiphol moet dé keuze zijn voor talentvolle werkenden”, aldus een citaat uit de arbeidsmarktvisie van de LCS Council

De vraag is echter of de perceptie van Schiphol als aantrekkelijk werkgebied ook voldoende aanwezig is bij (toekomstige) werkenden. Om deze reden heeft LCS adviesbureau Jonge Honden gevraagd om in september een onderzoek te doen over de beeldvorming van het gebied Schiphol als aantrekkelijke plek om te werken. Dit onderzoek start in augustus en zal naar verwachting begin oktober zijn afgerond.

Vragen over het project Placebranding? Neem contact op met erik.de.vries@schiphol.nl

Onze community

Beumer Group logo
GSA logo
Arriva Touring
Heijmans
Hogeschool van Amsterdam
VolkerWessels