Nieuws Startsein Fietsservicepunt Schiphol Noord

Fietsservicepunt

Maandag 24 november werd het officiële startsein gegeven voor het nieuwe Fietsservicepunt Schiphol Noord: Een belangrijke centrale voorziening die fietsgebruik voor medewerkers en bezoekers van Schiphol nog aantrekkelijker en toegankelijker maakt. Het servicepunt opent naar verwachting in het voorjaar van 2026. Je kunt hier vanaf dan terecht voor fietsreparaties, onderhoud, service en advies.

Het Fietsservicepunt komt aan de Loevesteinse Randweg naast busstation Schiphol Noord. Hier kunnen fietsers terecht voor bijvoorbeeld een kop koffie, fietsreparatieshop, deelfietsen of om simpelweg even en biedt een combinatie van onderhoud, reparatie en het gemak van het overstappen op de fiets. De voorziening draagt bij aan Schiphol als multimodaal knooppunt, waarbij efficiënte, duurzamere en gezonde mobiliteit een belangrijke rol spelen. 

Exploitatie

Het servicepunt zal worden geëxploiteerd door partij Innovam die zowel vaktechnische kwaliteit als service biedt. Het servicepunt krijgt bovendien een duidelijke maatschappelijke rol, doordat het Fietsservicepunt leer- en werkmogelijkheden biedt voor mensen die willen terugkeren naar de arbeidsmarkt als fietsenmaker. Hiermee levert het Fietsservicepunt een directe bijdrage aan de inclusie in de regio en aan het opleiden van nieuwe vakmensen.

Het officiële startsein voor de ontwikkeling werd gegeven door (boven v.l.n.r.) Marcel van Beek (Sr. Process Advisor Schiphol Group), John Koot (Business manager ICT Group), Johan Winnubst (Manager Business Development BAM) en beneden v.l.n.r. Patricia Vitalis (Chief Operating Officer Schiphol Group & Fietsambassadeur) en Marja Ruigrok (Wethouder Mobiliteit, gemeente Haarlemmermeer).

Ontwikkeling

Het servicepunt is ontwikkeld in samenwerking met BAM, de Vervoerregio Amsterdam, Schiphol Group en operationele partners Shimano, Street-Stuff, Luchtvaart Community Schiphol en Ce. architects en designers. BAM is ook verantwoordelijk voor de realisatie. Het servicepunt past in de ambities van Vervoerregio Amsterdam en Schiphol om duurzame modaliteiten verder te versterken en vormt een eerste stap richting een breder netwerk van mobiliteitshubs in de regio.

Over het Fietsservicepunt Schiphol Noord

  • Centrale locatie naast busstation Schiphol Noord
  • Dienstverlening: fietsreparatie, onderhoud, servicebalie, advies
  • Voorzieningen voor fietsen, deelfietsen en bedrijfsfietsen
  • Ruimte voor leer-/werkplekken en sociale impact
  • Door Ce. architects en designers ontworpen
  • Door BAM neergezet als modulair en flexibel concept, voorbereid op opschaling
  • Opening: verwacht voorjaar 2026

Meer informatie? Neem contact op met Femke Woltman via woltman_f@schiphol.nl

Onze community

KLM Catering Services
Bos Logistics
IAS
lvnl
lamme
Special Cargo Services