Hester van Breda

“Aan de voorkant van het proces hebben we allereerst gekeken: hoe kunnen we de nieuwe beveiligers, zonder in te boeten op kwaliteit, zo snel mogelijk op de security lanes krijgen? Dat betekende dat we creatief moesten zijn.  

Voor alle aspirant-beveiligers hebben we in eerste instantie een verklaring omtrent gedrag (VOG) aangevraagd, zodat zij direct konden starten met de opleiding. Tegelijkertijd werd voor hen de VGB (verklaring van geen bezwaar) aangevraagd. In de tijd dat zij met de opleiding bezig waren, liep de screening. 

Aansluitend werd voor de mensen die door de screening heen kwamen, een Schipholpas aangevraagd. Hiervoor werd nauw contact onderhouden met het Badgecenter, zodat zij vooraf wisten wat eraan kwam. Alles samen zorgde voor een versnelling van het proces. 

Als Schiphol Group voelen wij ons niet alleen verantwoordelijk voor de mensen die bij ons in dienst zijn, maar vinden wij het belangrijk dat alle mensen die op de luchthaven werken dit als prettige werkplek ervaren. Daarom hebben we alle aspirant-beveiligers, als onderdeel van hun voorbereidingsproces, een experience week aangeboden. Hierin maakten zij kennis met de luchthaven, kregen zij een rondleiding en kregen zij een beeld van welke keten zij als toekomstige beveiligingsmedewerker deel gingen uitmaken. Want uiteindelijk zijn we allemaal van elkaar afhankelijk voor een optimale reisbeleving voor onze passagiers.” 

Hester van Breda (Sr. Manager Leadership, Learning & Organizational Development, Schiphol Group)

Onze community

VolkerWessels
ROC van Amsterdam Flevoland
Victoria Schoonmaakbedrijf
i-sec
Vebego
gategroup